close
BiznisKomerčné články

Niekoľko užitočných tipov k zariaďovaniu kancelárie

Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať každému, zariaďovanie kancelárie má svoje špecifiká, na ktoré si treba dávať pozor. Obzvlášť ak na prácu potrebujete viac, než len počítač, či notebook.

Pracujte s priestorom aj s osvetlením

Tí, čo viac ako počítač/notebook nepotrebujú, to majú vcelku jednoduché. Avšak ak potrebujete aj tlačiareň, či rôznorodú užitočnú kancelársku techniku, rozhodne budete musieť vedieť s priestorom pracovať.

Pre efektivitu vašej práce budete musieť dobre pouvažovať nad tým, ako si v kancelárii usporiadate všetko vybavenie. To, čo budete používať pravidelne, by ste mali mať na dosah ruky a vybavenie, ktoré budete používať len zriedka, by vám zbytočne nemalo zaberať miesto vo vašom bezprostrednom okolí.

Pri riešení priestorových záležitostí v kancelárii netreba zabúdať na to, aby ste pri práci mali dostatok svetla. V prvom rade toho prirodzeného a pre situácie, keď ho bude nedostatok, budete pochopiteľne potrebovať aj dobre rozvrhnuté umelé osvetlenie. Podobne treba myslieť aj na rozvrhnutie elektrických zásuviek.

Nezabudnite na dokumenty a rôzne drobnosti

Okrem elektroniky a rôznorodej kancelárskej techniky však ku veciam, ktoré nechýbajú v podstate v žiadnej kancelárií, patria aj rôzne výhodné písacie potreby a ďalšie drobnosti. Aj keď môže ísť naozaj o drobné veci, väčšinou ich je viacero a tak sa ľahko môže stať, že bez toho, aby ste im našli nejaký „systém“ (čo sa ich uloženia týka), onedlho by sa vám po stole povaľovalo množstvo pier, papierikov, bločkov atď. A takýto neporiadok na efektivite vašej práce rozhodne nepridá.

Nehovoriac o tých z vás, ktorí pracujú aj s množstvom dokumentov. A teraz myslíme vytlačené dokumenty, nie len elektronické. Vtedy je pre efektivitu práce potrebné aj udržiavanie poriadku a systému v týchto dokumentoch, na čo poslúžia rôzne zakladače a pod.

Zdroj obrázka:

Autor: Jacob Lund / Shutterstock.com