Ako sa postarať o filter pevných častíc, keď regenerácia už nestačí?
Filter pevných častíc (DPF) dôverne poznajú všetci majitelia modernejších áut s dieselovými motormi. Jeho úlohou je zachytávať pevné častice sadzí, ktoré produkuje dieselový motor pri svojom chode. Samozrejme, produkuje ich aj benzínový motor, ale v násobne menšej miere. Preto je to problém hlavne pri dieselových motoroch.
Regenerácia nesmie byť opakovane zanedbávaná
Je pochopiteľné, že filter pevných častíc sa časom zanesie. Autá vybavené týmto filtrom však majú schopnosť spustiť takzvanú regeneráciu DPF. Počas nej riadiaca jednotka motora upraví jeho chod tak, aby sa zvýšila teplota výfukových plynov na zhruba 650°C.
Častice zachytené vo filtri sa tak vypália. Aby mohla takáto regenerácia DPF prebehnúť, od vodiča je vtedy potrebná plynulá jazda v stredných otáčkach po dobu zhruba 15 minút. Je jasné, že nie vždy je to zo strany vodiča možné.
V prípade, že je regenerácia opakovane nedokončená, či už neúmyselne, alebo aj úmyselne, hrozí úplne zanesenie filtra. To môže mať za následok nielen znemožnenie jeho fungovania, ale aj stratu výkonnosti vozidla, či v extrémnom prípade poškodenie motora.
Z ponúkaných možností si vyberte čistenie certifikovaným prístrojom
Pri úplnom zanesení DPF, keď už je regenerácia nemožná, je preto potrebné podstúpiť účinný repas DPF. Ak by ste si v rôznych servisoch zisťovali, ako takýto repas robia, zistili by ste, že postupy sa rôznia.
Čistenie aditívami, ultrazvukom, či horúcim vzduchom, to všetko sú bežne používané metódy, avšak nie sú príliš vhodné. Minimálne v porovnaní s najideálnejšou metódou, ktorou je čistenie DPF pomocou certifikovaného zariadenia.
Toto zariadenie sa na DPF napojí a vytvorí s ním uzavretý okruh. Tento systém pracuje na báze kvapaliny obohatenej o organické absorbenty emulzií uhľovodíkov. Dosahuje účinnosť až 98% a odstraňuje aj inak neodstrániteľné častice.
Zdroj obrázka:
Autor: Kinek00 / Shutterstock.com